Fryzjer [Case]
Jak zwiększyć ilość klientów?
Jak cyklicznie zapełniać kalendarz w salonie fryzjerskim?
Klienci salonów fryzjerskich są raczej przyzwyczajeni do swoich ulubionych fryzjerów czy salonów i nie zmieniają ich często.
Dlatego śmiało można powiedzieć, że jest to trudna branża. Więc co zrobić, aby rozreklamować nowo powstały salon?
Google Moja Firma
Możemy śmiało założyć, że mniej więcej tak wygląda ekran osoby, która chciałby się umówić do salonu fryzjerskiego na daną usługę. Stąd bardzo ważne jest, aby zadbać o swoją wizytówkę w Google. Prawidłowy adres, numer telefonu, wykonywane usługi, czy bezpośredni przycisk „Rezerwuj” przenoszący do panelu Booksy – swoją drogą to bardzo drogie narzędzie koszące często 50% prowizji za nowego klienta.
Jak być numerem 1?
Teraz pojawia się kolejne pytanie, jak być numerem 1 na interesujące nas hasło? Oczywistym jest, że należy zadbać o samą treść, jak i o ilość pozytywnych opinii, jednak często to nie wystarcza. Dlatego właśnie warto zainwestować pieniądze w reklamy. Umożliwia nam to wyświetlanie się na konkretne hasła – w tym konkurencje jako pierwsi na liście. Nie jest to proste zadanie i łatwo można zmarnować pieniądze – jednak prawidłowo skonfigurowane reklamy oraz stała optymalizacja potrafią zdziałać cuda.
Google Ads - połączenie z wizytówka GMB
Połączenie wizytówki z reklamami Google Ads może dać efekt jak na załączonym obrazku – oczywiście w wypadku tego barbershopu brakuje jeszcze możliwości bezpośredniej rezerwacji. Już sama reklama takiego formatu może spowodować napływ klientów. Jednak ten format reklamy ma swoje minusy. Ciężko jest optymalizować taką kampanię, ponieważ wyświetlamy się również na hasła – które niekoniecznie nam odpowiadają. Jest to swego rodzaju półautomat, a przecież nie chcemy wydawać pieniędzy na rzeczy nie związane z naszym biznesem. Poza tym numer telefonu, na który dzwoni klient, nie jest naszym numerem. Jest to numer do przekierowania połączeń Google – GFN (Google Forwarding Number). Google używa przekierowania połączeń do zliczenia ewentualnych konwersji telefonicznych. Dlatego, jeżeli klient zapisze nasz numer na „później”, to nie dodzwoni się do nas, a do innego biznesu.
Booksy - Google Ads
Wielu fryzjerów korzysta z usług Booksy – pomaga zaoszczędzić czas na rezerwacje oraz jest swego rodzaju reklamą sama w sobie. Jednak przy reklamowaniu w sieci kierujemy użytkowników, nie na swoją witrynę, a na witrynę booksy. Nie jesteśmy w stanie śledzić ich zachowań, mierzyć konwersji czy używać remarketingu. Z doświadczenia wiemy, że booksy oznacza niektórych klientów jako wizyty z google. Nie działa jednak to prawidłowo i booksy przypisuje sobie zasługę sprowadzenia nowego klienta.
Jak to zrobić?
W przypadku usług fryzjerskich bardzo łatwo wydać pieniądze na reklamę, która nie działa. Kliknięcie promuj w wizytówce google lub pod postem na facebooku, nie przyniesie w tym wypadku rezultatów. Warto dlatego skorzystać z usług agencji, która pomoże w promowaniu twojego biznesu w sieci. Dobierze strategię, skupi się na optymalizacji, a ty będziesz mógł skupić się na rozwijaniu swojego biznesu.
Jeżeli chciałbyś sprawdzić nasze usługi w tym zakresie – Skontaktuj się z nami. Zajmujemy się również salonami kosmetycznymi i innymi lokalnymi usługami.